Поурочне планування на 2015/2016 навчальний рік
за
програмою для загальноосвітніх навчальних закладів
(нова редакція)
Трудове навчання 8 клас
(2 год. на тиждень, всього 70 год.)
|
№ з.п
|
Зміст
навчального матеріалу
|
Дата
|
|
1.
|
Тема 1. Основи технології заготівлі і
зберігання продуктів.(7 год.)
Вступ .
Виробничі процеси і базові технології. Первинний інструктаж №1.
|
|
|
2.
|
Основи техніки і
технологій
Відомості про основні базові технології: механічні,
хімічні, біологічні, енергетичні, інформаційні.
|
|
|
3.
|
Використання консервованих плодів та овочів.
Методи зберігання плодів
та овочів. Класифікація рослинної
сировини. Хімічний склад
і харчова цінність
плодів і овочів.
Причини псування харчових
продуктів.
|
|
|
4.
|
Методи консервування плодів
та овочів (соління,
квашення, сушіння, уварювання,
охолодження і заморожування, консервування, маринування).
|
|
|
5.
|
Процеси,
які виникають в
плодах і овочах
при квашенні, солінні та
маринуванні. Фізико-механічні
процеси, які виникають
у плодах і
ягодах під час
консервування.
|
|
|
6.
|
Тара, що застосовується під
час обробки, консервування та
зберігання плодів і
овочів . Правила
зберігання плодів і
овочів консервованих, сушених,
свіжих. Підготовка місця довготривалого зберігання продуктів. Маркірування консервів.
|
|
|
7.
|
Санітарно-гігієнічні вимоги,
правила безпечної праці та
організації робочого місця
під час заготівлі
продуктів. Особиста гігієна.
|
|
|
Тематична
|
||
|
8.
|
Тема
2.Технологія зберігання і заготівлі продуктів(9 год.)
Технологія
квашення, соління та
маринування плодів та
овочів.
Посуд та пристосування.
|
|
|
9.
|
Підготовка,
переробка та приготування продуктів
зазначеними способами. Вимоги
до якості.
|
|
|
10.
|
Санітарно-гігієнічні
вимоги, правила техніки
безпеки та організаціі
робочого місця під
час заготовки продуктів
вивченими способами.
|
|
|
11.
|
Технологія
сушення, охолодження та
заморожування
Сушення, охолодження
та заморожування як
способи консервування
харчових продуктів.
|
|
|
12.
|
Підготовка
та обробка сировини.
Пристосування для переробки
та тара . Зберігання сушених,
охолоджених та заморожених
продуктів. Вимоги до якості.
|
|
|
13.
|
Санітарно-гігієнічні вимоги,
правила безпечної праці та
організації робочого місця
під час виконання
робіт.
Технологія
виготовлення плодово-ягідних консервів
Консервовані
компоти. Маринади з
плодів і ягід.
|
|
|
14.
|
Плодові та
ягідні соки, пюре,
соуси, приправи; желе, повидло,
джем, конфітюр, варення,
цукати. Їх виробництво
у промислових та
домашніх умовах.
|
|
|
15.
|
Підготовка,
переробка та приготування продуктів
зазначеними способами. Вимоги
до якості. Санітарно-гігієнічні вимоги,
правила безпечної праці та
організації робочого місця
під час проведення
робіт із виробництва
плодово-ягідних консервів.
|
|
|
16.
|
Презентація виготовлених виробів.
|
|
|
Тематична
|
||
|
17.
|
Тема 3. Загальні відомості про українську
національну кухню. Технологія приготування страв з крупів.(4 год)Українська система харчування: режим
повсякденного харчування, асортимент повсякденних та обрядових страв, звичаї
пов’язані з приготуванням та споживанням їжі.
|
|
|
18.
|
Обрядовість у
національній кухні України. Обрядові страви. Культурно-побутові
традиції регіону: українська хата, її
інтер’єр, традиційний посуд його застосування.
|
|
|
19.
|
Меню. Особливості складання меню до свят. Поживні речовини в харчових продуктах.
Страви із крупів. Способи визначення якості крупів. Каша як щоденна та
обрядова страва українців. Технології
приготування традиційних українських страв з крупів: розсипчастих, в’язких та
рідких каш. Вимоги до якості готових страв.
|
|
|
20.
|
Єстетичне оформлення приготовлених страв, особливості
подання їх до столу. Сервірування столу до сніданку в народних традиціях.
Особиста гігієна. Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під
час роботи з нагрівальними приладами, гарячими рідинами.
|
|
|
21.
|
Тема 4. Технологія приготування страв з
борошна. (4 год.)Види борошна, технологія його
виготовлення. Напівфабрикати з борошна. Макаронні вироби. Вареники як
національна, обрядова, щоденна страва.
|
|
|
22.
|
Види вареників.
Технологія приготування страв із борошна.
|
|
|
23.
|
Єстетичне оформлення приготовлених страв, особливості
подання їх до столу. Вимоги до якості готових страв. Сервірування святкового
столу в народних традиціях.
|
|
|
24.
|
Особиста гігієна. Правила безпечної праці та
санітарно-гігієнічні вимоги під час роботи з нагрівальними приладами,
гарячими рідинами та жирами.
|
|
|
Тематична
|
||
|
25.
|
Тема 5. Технологія виготовлення страв з
молока та молочних продуктів. (4 год.)Значення молока та молочних продуктів в харчуванні людини.
Традиційні українські страви з молока
і молочних продуктів, технологія їх приготування. Вимоги до якості страв та
готових продуктів.
|
|
|
26.
|
Способи та терміни зберігання молочних страв і
продуктів. Правила поєднання молочних продуктів з іншими продуктами
харчування.
|
|
|
27.
|
Подання до столу молочних страв. Особливості миття посуду після молочних
продуктів.
|
|
|
28.
|
Особиста гігієна. Правила безпечної праці та
санітарно-гігієнічні вимоги під час роботи з нагрівальними приладами,
гарячими рідинами.
|
|
|
29.
|
Тема 6. Проектування та приготування
страви.( 4 год.) Визначення завдань для виконання проекту.Робота
з інформаційними джерелами. Створення банку ідей.Аналіз та систематизація
інформації.
|
|
|
30.
|
Розроблення
власного рецепту приготування страви.
Складання технологічної послідовності приготування страви. Приготування,
оздоблення, подавання страв.
|
|
|
31.
|
Контроль якості страв. Аналіз
результатів проектної роботи.Визначення орієнтовної вартості страви.
|
|
|
32.
|
Особиста гігієна. Правила безпечної праці та
санітарно-гігієнічні вимоги під час роботи з нагрівальними приладами,
гарячими рідинами.
Презентація та оцінювання
результатів проектної діяльності.Захист проектів. Оцінювання результатів проектної діяльності.
|
|
|
Тематична
|
||
|
33.
|
Тема
7. Основи технології вирощування
рослин та догляду за ними. (10 год.)
Технологія
вирощування лікарських рослин
Лікарські рослини у народній медицині, їх значення. Види лікарських рослин (нагідки, ехінацея, наперстянка, ромашка лікарська, звіробій, череда, живокість, чорнобривці, меліса, м’ята). |
|
|
34.
|
Лікарські
рослини свого регіону. Біологічні ознаки лікарських рослин. Характеристика
лікарських рослин за терміном цвітіння, висотою, розміром та кольором квітів.
Умови вирощування лікарських рослин.
|
|
|
35.
|
Грунти. Інвентар для заготівлі рослин.
Терміни заготівлі, способи зберігання. Отруйні квіткові рослини. Матеріали хімічного походження (штучні, синтетичні). Їх переваги і недоліки у порівнянні із натуральними матеріалами. |
|
|
36.
|
Технологія вирощування декоративних кущів
Місце декоративних кущових рослин в озелененні території. Їх естетична і захисна роль. Загальна характеристика традиційних українських декоративних кущів (калина, бузок, жасмин). |
|
|
37.
|
Загальна
характеристика грунтів, які використовують для кущових декоративних рослин.
Способи розмноження, садіння, догляд
за рослинами. Захист від шкідників і хвороб.
|
|
|
38.
|
Ознайомлення
з основними шкідниками і хворобами рослин та методами боротьби з ними.
Переваги біологічних методів. Способи екологічно чистих методів боротьби зі
шкідниками і хворобами рослин.
|
|
|
39.
|
Охорона навколишнього середовищаwww.blogger.com/blogger.g?blogID=8885187846970876859#editor/target=page;pageID=654283742956277326;onPublishedMenu=pages;onClosedMenu=pages;postNum=0;src=link
Поняття про зв’язок виробничої діяльності людини з навколишнім природним середовищем. Екологічна ситуація в Україні та в світі в цілому у зв’язку зі стрімким науково-технічним прогресом. |
|
|
40.
|
Характеристика
можливих джерел забруднення навколишнього середовища від
сільськогосподарського виробництва. Шляхи охорони ґрунту від вітрової і
водяної ерозії, руйнівної дії тракторів та машинно-тракторних агрегатів. Способи
отримання штучних і синтетичних матеріалів. Їх вплив на здоров’я людини і
навколишнє середовище.
|
|
|
41.
|
Засоби запобiгання забруднення великих водойм, повітря,
знищення рослинного і тваринного світу в природі.
|
|
|
42.
|
Поняття про
екологічно чисті технології у сільському господарстві, перспективи їх
розвитку в Україні, екологічно чисті види енергії, замкнуті, безвідходні
цикли виробництва продукції рослинництва і тваринництва.
|
|
|
Тематична
|
||
|
43.
|
Тема 8. Проектування, вирощування лікарських
рослин та декоративних кущів (6 год.)
Визначення
завдань проекту. Використання лікарських рослин у поєднанні із декоративними
кущами для озеленення території (школи, дитячого садка, парку, присадибної
ділянки тощо).
|
|
|
44.
|
Пошук
інформації про лікарські рослини, які можна використати для озеленення
території та декоративні кущі.
|
|
|
45.
|
Створення
ескізного малюнка розташування квітів
та кущів на території для озеленення.
|
|
|
46.
|
Врахування призначення рослин, кліматичних умов, видів
грунтів, регіональних традицій, терміну цвітіння квітів, впливу на навколишнє
середовище.
|
|
|
47.
|
Визначення
орієнтовної вартості проекту.
|
|
|
48.
|
Презентація виконаних проектів.
Захист
проекту. Умови практичного втілення
проекту. Самооцінювання та оцінювання результатів проектної діяльності.
|
|
|
Тематична
|
||
|
49.
|
Тема 9. Основи
технології лозоплетіння. (4 год.) Короткі історичні відомості з розвитку плетіння з лози. Декоративні і технологічні особливості
плетіння з лози.
|
|
|
50.
|
Заготовка і підготовка лози
до плетіння. Спеціальні інструменти та
пристрої для виготовлення різноманітних плетених виробів.
|
|
|
51.
|
Техніки
лозоплетіння (пошарове, квадратне, ажурне).
Виготовлення
шаблонів та елементів нескладного плетеного виробу.
Комбінаторика у художньому
конструюванні. Симетрія і асиметрія. Ритм. Динамічні й статичні форми.
Рівновага. Фактура матеріалу.
|
|
|
52.
|
З’єднання елементів у виріб.Правила техніки безпеки та
санітарно-гігієнічні вимоги при роботі з природними матеріалами.
|
|
|
53.
|
Тема 10. Проектування та виготовлення виробів.(12
год.)
Постановка
проблеми. Визначення завдань для виконання проекту.Робота з інформаційними
джерелами. Аналіз та систематизація інформації.
|
|
|
54.
|
Робота з
інформаційними джерелами. Аналіз та систематизація інформації.
|
|
|
55.
|
Створення власного
проекту плетеного виробу використовуючи наявні зразки виробів.
|
|
|
56.
|
Створення ескізу
(схеми) виробу.
Виконання ескізного малюнку виробу із зазначенням інформації необхідної для
його виготовлення.
|
|
|
57.
|
Техніка лозоплетіння:Підбір та
підготовка шаблону та матеріалу до виготовлення плетеного виробу (кошика).
|
|
|
58.
|
Виготовлення елементів плетеного виробу (виготовлення
обруча).
|
|
|
59.
|
Виготовлення елементів плетеного виробу (плетення дна).
|
|
|
60.
|
Плетіння виробу.
|
|
|
61.
|
З’єднання деталей у виріб.
|
|
|
62.
|
Оздоблення виробу природними та штучними матеріалами.
Економічне обґрунтування виробу.
|
|
|
63.
|
Презентація та
оцінка результатів проектної діяльності.Захист проекту
(за планом).
|
|
|
64.
|
Презентація та
оцінка результатів проектної діяльності.Захист проекту
(за планом).
|
|
|
Тематична
|
||
|
65.
|
Резерв
|
|
|
66.
|
Резерв
|
|
|
67.
|
Резерв
|
|
|
68.
|
Резерв
|
|
|
69.
|
Резерв
|
|
|
70.
|
Резерв
|
|
Вчитель : ______________________________
Затверджено: „ __“
вересня 2015 року. Заступник
директора з навчально-виховної роботи ____________
Затверджено: „ __“
січня 2016 року. Заступник директора
з навчально-виховної роботи _____________
Немає коментарів:
Дописати коментар